Topics

'Topics'

Het project
Hoe introduceer je een nieuw nieuwsmerk in een sterk veranderend medialandschap?

Topics is de app die de content van alle 13 kwaliteitskranten van de Persgroep (wekelijks 15.000 nieuwe artikelen van 2000 journalisten) toegankelijk maakt voor alle abonnees. Het bijzondere van Topics is vooral dat je binnen deze enorme hoeveelheid content heel makkelijk zelf onderwerpen kunt selecteren.

Daarmee is het aanbod van Topics niet alleen omvangrijk, maar ook persoonlijk. In de campagne stellen wij dit persoonlijke karakter centraal. Door je eigen selectie te maken uit voor jou relevante en interessante nieuwsonderwerpen, bepaal je zelf waar je de diepte in wilt en waar je minder over te zien wilt krijgen. Zo volg je niet het nieuws meer, maar volg je je nieuwsgierigheid – de centrale gedachte van het campagneconcept.
De campagne zet Topics neer als een serieuze toevoeging aan het nieuwslandschap. Niet als een extraatje bij je krantenabonnement, maar als een zelfstandig nieuwsmerk.
 
Het werk
Datum
Sep 2017
Medium
Online
Sector
Dienstverlening