Optiver

Website

Het project
Hoe overtuig je ’s werelds meest gewilde werknemers (de meest briljante technische en analytische geesten) ervan dat ze voor Optiver moeten komen werken?

Optiver specialiseert zich in algoritmegedreven optiehandel – een uiterst complexe business. Intelligentie alleen is niet genoeg om op dit niveau te kunnen presteren. De werkcultuur in het bedrijf wordt gekenmerkt door hoogstaande integriteit, dienstbaarheid en samenwerking.

Excellentie is de standaard. Voor werving van mensen moet Optiver dus concurreren met Silicon Valley en Wall Street, op zoek naar de besten van de besten.

De website die wij daarvoor ontwikkelden is onderdeel van een zeer gerichte online campagne. Het ontwerp en de tekst van de site ademt Optiver’s waardepropositie voor werknemers: ‘the nearly impossible job’. De interface van de site biedt een onorthodoxe, maar intuïtieve user experience – passend bij de precisie waarmee we de juiste snaar willen raken bij de juiste mensen.
Het werk
Datum
Nov 2017
Medium
Online
Sector
Business-to-Business