Kipling

Wereldwijde merkcampagne

Het project
Hoe creëer je impact en een compleet eigen stijl voor een tassenmerk?

De tassen van Kipling. Je kent ze van de kleine aap die er altijd aan bungelt. Je herkent ze aan het kleurrijke design. En je houdt van ze vanwege hun functionele ontwerp.

Precies deze drie eigenschappen combineerden we tot de nieuwe wereldwijde merkcampagne van het iconische en van oorsprong Belgische merk. In nauwe samenwerking met de marketeers en ontwerpers van Kipling ontstond zo een opvallende, eigenzinnige en zeer herkenbare campagne die de producten van Kipling op dagelijkse gebruiksmomenten centraal zet: werk, school, reizen, vrijetijd. Dat hebben we gedaan op een manier die de kracht van het merk als het om kleur gaat verder benadrukt. Zodoende creëerden we een look die tegelijkertijd stijlvol en zeer ‘ownable’ is.

De aanpak, die voorziet in regionale verschillen, loopt momenteel in Azië, Europa en de Verenigde Staten.
 
Het werk
photos
Datum
Sep 2017
Medium
Online
Sector
Retail