de Volkskrant

Smart with a smile

Het project
De Volkskrant krijgt van oudsher het verwijt streng en zelfs een beetje zuur te zijn. De laatste jaren is de krant kritisch gebleven, maar wel toegankelijker geworden en beter gehumeurd.
Onder het motto ‘Meer weten is wel zo leuk’ wijst campagne de snel scannende nieuwsverbruiker erop dat het leven veel interessanter wordt als je voorbij de koppen kijkt.



De Volkskrant wil voor deze groep relevant zijn als een kwaliteitskrant in diverse verschijningsvormen, die leuker is dan je denkt.
Leuker, omdat de Volkskrant goed gemaakt en prettig geschreven is en creatief gepresenteerd wordt. Leuker, omdat er naast het nieuws veel ruimte is voor persoonlijke verhalen en de lichtere dingen van het leven. En leuker, omdat het nu eenmaal leuk is om dingen aan de weet te komen.
In de campagne wordt duidelijk dat je daarmee ook leukere gesprekken krijgt.
 
Het werk
Volkskrant
Volkskrant
Datum
Oct 2015
Media
TVC Print
Sector
Media