Royal Canin

The Royal Family

Het project
DDB & Tribal Amsterdam is verantwoordelijk voor de wereldwijde Digital Hub voor Royal Canin. The Royal Family is de eerste online database van zijn soort waar uitgebreide informatie over de hondenrassen wordt gecombineerd met een zoekfilter, en een CRM systeem. Naast dat mensen hun perfect match kunnen vinden is er voor consumenten de mogelijkheid om een gedetailleerd profiel voor je eigen hond aan te maken, en contact te zoeken met fokkers. Het platform is opgezet vanuit het inzicht dat de consument hun huisdier ziet als familie. Terwijl ze hun familie niet kunnen kiezen, kunnen ze dit bij huisdieren juist wel.
Met ‘The Royal Family’ positioneert Royal Canin zich nu ook naar de consument als expert op dit vlak. De consument heeft beschikking over gericht advies over gezondheid, voeding, activiteiten in de buurt, etc op basis van de levensloop van de hond zelf. Deze informatie was voorheen alleen beschikbaar via dierenartsen en fokkers. Nu kan de consument deze kennis ook zelf toepassen voor een nog betere keuze van- en verzorging voor hun hond. 

Het werk
Datum
Mar 2016
Media
Online Mobile
Sector
Retail