Heineken

A'dam Fresh Heineken

Het project
Hoe word je als marktleidend biermerk weer persoonlijk en authentiek in een markt die steeds meer bevolkt wordt door sympathieke, kleine en ambachtelijke biermerken?

Heineken is, behalve een groot wereldwijd merk, natuurlijk ook ‘het lokale biertje’ van Amsterdam. En mensen willen nu eenmaal graag de plaatselijke gebruiken en lekkernijen proeven, als ze in het buitenland komen. Daarom ontwikkelden we ‘A’Dam Fresh Heineken’ – het ideale biertje om te toasten op je bezoek aan Amsterdam.

Aan de hand van hotel- en transportdata konden we individuele reizigers targeten. Voor ieder van hen werd hun eigen verse bier gebrouwen, dat klaar was op de dag van aankomst. Gekoeld en donker bewaard, om zeker te stellen dat men het meest verse biertje uit Amsterdam kon drinken in Amsterdam.

Ieder biertje was ‘op maat’ voorzien van persoonlijke reisdetails – waardoor het flesje meteen een uniek souvenir werd, een herinnering aan onze gastvrijheid. Plus: een gepersonaliseerde kaart van Amsterdam, met hotspots en onbekende attracties – allemaal gebaseerd op de persoonlijke voorkeuren van de reiziger.
 
Het werk
A'dam Fresh Heineken
A'dam Fresh Heineken
Datum
Jun 2017
Medium
Online
Sector
Food & Beverages

Meer Heineken werk

  1. Heineken Heineken The SUB Food & Beverages Jul 2016 Online  
  2. Heineken Heineken.com Corporate Feb 2016 Online  
  3. Heineken #ChampionTheMatch 2015 Fast Moving May 2015 TVC Online Mobile Yes
  4. Heineken The Soccer Doc Fast Moving May 2015 Online Yes
  5. Heineken The 3D Printable Match Pack Fast Moving May 2015 Online Yes
  6. Heineken Fans of the World Fast Moving Jun 2014 Online  
  7. Heineken #ShareTheSofa Fast Moving Jun 2014 Online Outdoor Mobile Yes
  8. Heineken Meet the world in One City Fast Moving Apr 2014 Online Outdoor Yes
  9. Heineken The Ultimate Voyage Food & Beverages Jul 2013 Online  
  10. Heineken Ignite Fast Moving Apr 2013 Online Outdoor Mobile Yes
  11. Heineken Your Future Bottle Fast Moving Dec 2012 Online Yes