Heineken

Fans of the World

Het project
Social media is een belangrijk onderdeel geworden van consumenten hun dagelijks leven, en bied ook nog steeds een uitdaging voor merken. Voor een merk als Heineken, leading imported biermerk in meer dan 100 landen, is de uitdaging zelfs nog groter. Er zijn namelijk heel veel verschillende verhalen te vertellen. Maar hoe vertel je deze verhalen op een relevante en leuke manier? En in elk land in de zelfde stijl? En tegelijkertijd alle facetten van het merk en de interessegebieden maximaal uit te putten? Dat is best lastig.

HET PLATFORM
We creëerden een platform dat de verschillende lokale Heineken markten kon helpen hun merkverhalen te vertellen op een relevante, sympathieke en aantrekkelijke manier, terwijl tegelijkertijd aan de merkeisen van Heineken internationaal te voldoen. En we hielpen de markten elkaars verhalen te delen, en op die manier van het ‘sociale super merk’ een ‘super sociaal merk’ te maken.

In slechts 3 maanden, waren al meer dan 30 landen toegetreden tot het platform. Samen hielpen ze Heineken 65 miljoen ‘men of the world’ te bereiken, verwelkomde het merk 1.1 miljoen nieuwe fans en genereerde ze meer dan een miljoen nieuwe interacties.

HET WERK
Ten inspiratie voor de lokale markten creëerden we 8 creatieve formats die de verschillende aspecten van het Heineken merk highlighten. Van het ontdekken van steden, tot het zien van je eigen thuisbasis op een nieuwe manier. Van de mensen die deze wereld een stukje interessanter maken, tot de dingen die ons allemaal samenbrengen.

Een team van journalisten, editors, researchers, fotograven, en regisseurs creerden pilots voor elk format, wat resulteerde in 800 stukken klant en klare content. Maar ook klaar voor de lokale markten om versies te maken met hun eigen verhalen.
 
People Worth Watching
Heading out With..
T
hursday Theories
Around the world in..
Awards
Cannes Lions nominatie
Het werk
case video
case video Case Video
People worth watching
The Guerilla Bus Driver
The Drive By Photographer
The Full-time Nomad
4I8nVTxVoY4
Heading out with
Heading out with
Datum
Jun 2014
Medium
Online
Sector
Fast Moving

Meer Heineken werk

  1. Heineken A'dam Fresh Heineken Food & Beverages Jun 2017 Online  
  2. Heineken Heineken The SUB Food & Beverages Jul 2016 Online  
  3. Heineken Heineken.com Corporate Feb 2016 Online  
  4. Heineken #ChampionTheMatch 2015 Fast Moving May 2015 TVC Online Mobile Yes
  5. Heineken The Soccer Doc Fast Moving May 2015 Online Yes
  6. Heineken The 3D Printable Match Pack Fast Moving May 2015 Online Yes
  7. Heineken #ShareTheSofa Fast Moving Jun 2014 Online Outdoor Mobile Yes
  8. Heineken Meet the world in One City Fast Moving Apr 2014 Online Outdoor Yes
  9. Heineken The Ultimate Voyage Food & Beverages Jul 2013 Online  
  10. Heineken Ignite Fast Moving Apr 2013 Online Outdoor Mobile Yes
  11. Heineken Your Future Bottle Fast Moving Dec 2012 Online Yes