Volkswagen

'Terugweg'

Het project
Hoe revitaliseer je als merk de sympathie die mensen voor je hadden, nadat er een schandaal centraal heeft gestaan?

Door ‘Dieselgate’ had het merk Volkswagen een flinke deuk opgelopen. Dus in de eerste merkgerichte campagne na de affaire stonden we voor de even belangrijke als moeilijke taak om de sympathie van de Nederlandse automobilist terug te winnen.

We namen nostalgie als uitgangspunt. Volkswagen had immers vanouds veel goodwill. Om dit positieve sentiment actief te benutten ontwikkelden we een idee waarin de charme van een klassieke kever een centrale rol speelt. Zo koppelden we merkliefde aan de belangrijkste merkwaarde: betrouwbaarheid. En met succes.

De commercial behaalde de hoogste score voor een Volkswagen-film in vier jaar. Ook op sympathie scoorde de commercial boven benchmark. Hierdoor wist Volkswagen zijn sterke positie als sympathiek en betrouwbaar automerk te behouden.
Het werk
Datum
Jun 2017
Sector
Durables

Meer Volkswagen werk

  1. Volkswagen 'Schaamrood' Durables Nov 2017 Online  
  2. Volkswagen Volkswagen Spelerswagen Durables Dec 2015 Online  
  3. Volkswagen Behind the scenes 'Jongetje' Durables Jun 2014 Online  
  4. Volkswagen Je zal er maar een hebben. 'Jongetje' Durables May 2014 TVC  
  5. Volkswagen Back seat driver Durables Apr 2014 TVC Online  
  6. Volkswagen Volkswagen Service Durables May 2013 TVC  
  7. Volkswagen Hond Durables Jan 2013 TVC  
  8. Volkswagen Hitchhike with a Like Durables Mar 2012 Online  
  9. Volkswagen Volkswagen Golf Dienstverlening Jan 2012 TVC  
  10. Volkswagen Volkswagen Polo Dienstverlening Jan 2012 TVC  
  11. Volkswagen Alert op weg Dienstverlening Jan 2012 Print  
  12. Volkswagen Golfbal Dienstverlening Feb 2010 TVC  
  13. Volkswagen Collega Dienstverlening Feb 2008 TVC