Volkswagen

Volkswagen Golf

Het project
Betrouwbaarheid is sinds jaar en dag een van de belangrijkste kernwaarden van Volkswagen. Om dat op een krachtige manier weer eens te (her)bevestigen communiceren we dat via het meest populaire model: de Golf. Om zo ook de Golf als benchmark in het segment te herbevestigen. Uiteraard op een manier – in toon en stijl – die zo kenmerkend is voor Volkswagen. Met een gezonde dosis zelf-relativering dus.

Het resultaat is een campagne waarin we dankbaar gebruik maken van het oudste verkoopcliché: ‘van een oud vrouwtje geweest’. Meestal wordt dit overdrachtelijk gebruikt. Maar als je dan écht oog in oog komt te staan met een schattig oud vrouwtje dat haar Golf wil verkopen, dan denk je natuurlijk: ‘Dit is mijn geluksdag! Ik ga de koop van mijn leven doen!’ Echter, het oude vrouwtje in deze commercial blijkt er stiekem een dubbelleven op na te houden… Desondanks kunnen de kopers toch opgelucht ademhalen, want: Niet elk oud vrouwtje is even betrouwbaar. Elke Golf gelukkig wel.
Awards
Bronze Film Lion (Cannes 2011)
Het werk
Datum
Jan 2012
Medium
TVC
Sector
Dienstverlening

Meer Volkswagen werk

  1. Volkswagen 'Schaamrood' Durables Nov 2017 Online  
  2. Volkswagen 'Terugweg' Durables Jun 2017  
  3. Volkswagen Volkswagen Spelerswagen Durables Dec 2015 Online  
  4. Volkswagen Behind the scenes 'Jongetje' Durables Jun 2014 Online  
  5. Volkswagen Je zal er maar een hebben. 'Jongetje' Durables May 2014 TVC  
  6. Volkswagen Back seat driver Durables Apr 2014 TVC Online  
  7. Volkswagen Volkswagen Service Durables May 2013 TVC  
  8. Volkswagen Hond Durables Jan 2013 TVC  
  9. Volkswagen Hitchhike with a Like Durables Mar 2012 Online  
  10. Volkswagen Volkswagen Polo Dienstverlening Jan 2012 TVC  
  11. Volkswagen Alert op weg Dienstverlening Jan 2012 Print  
  12. Volkswagen Golfbal Dienstverlening Feb 2010 TVC  
  13. Volkswagen Collega Dienstverlening Feb 2008 TVC