Volkswagen

Hitchhike with a Like

Het project
De nieuwe “21st Century Beetle” is een update van de iconische Beetle uit de jaren zestig. In samenwerking met Facebook creëerden we “Hitchhike with a Like”: een social media game die het klassieke jaren zestig symbool voor liften, de “thumbs up” updatet met een 21st Century Like.



Spelers liften in 64 unieke Beetles dwars door Europa. Je kon meer dan 325 game elementen “delen” en “liken”. Waaronder je status, de unieke muziektracks van de 64 Beetle karakters en natuurlijk alle grappige verhalen die je meemaakte tijdens het liften. Hitchhike with a Like gaat om de reis, niet om de bestemming.
 
Awards
FWA Site of the Day
Eurobest Zilver
YoungGuns Finalist
SpinAwards Nominaties
Webby Official Honoree
Cannes Lions Nominaties
Het werk
case video
case video
Game design - Cars (selection)
Game design - achtergrond
Game design - achtergrond
Game design - status
Game design - status
Game design - prijzen
Game design - prijzen
Datum
Mar 2012
Medium
Online
Sector
Durables

Meer Volkswagen werk

  1. Volkswagen 'Schaamrood' Durables Nov 2017 Online  
  2. Volkswagen 'Terugweg' Durables Jun 2017  
  3. Volkswagen Volkswagen Spelerswagen Durables Dec 2015 Online  
  4. Volkswagen Behind the scenes 'Jongetje' Durables Jun 2014 Online  
  5. Volkswagen Je zal er maar een hebben. 'Jongetje' Durables May 2014 TVC  
  6. Volkswagen Back seat driver Durables Apr 2014 TVC Online  
  7. Volkswagen Volkswagen Service Durables May 2013 TVC  
  8. Volkswagen Hond Durables Jan 2013 TVC  
  9. Volkswagen Volkswagen Golf Dienstverlening Jan 2012 TVC  
  10. Volkswagen Volkswagen Polo Dienstverlening Jan 2012 TVC  
  11. Volkswagen Alert op weg Dienstverlening Jan 2012 Print  
  12. Volkswagen Golfbal Dienstverlening Feb 2010 TVC  
  13. Volkswagen Collega Dienstverlening Feb 2008 TVC