Wijgelovensindsonzeoprichtingtendiepstedatrelevantecreativiteitdesterkstekrachtisommenseninbewegingtekrijgen.

DDB & Tribal Amsterdam

VISIE
Wij geloven sinds onze oprichting ten diepste dat relevante creativiteit de sterkste kracht is om mensen in beweging te krijgen. ‘Relevante creativiteit’ gaat niet alleen over het ontwikkelen van krachtig communicerende ideeën, maar ook over het creëren van een onderscheidende strategie, tactiek en invulling in media en technologie.

MISSIE
Wij zijn er om onze opdrachtgevers maximaal en duurzaam resultaat te leveren op het traject van merkkracht naar conversie.

POSITIONERING
Communicatie is een vak dat sterk in beweging is. Het voldoet vandaag de dag niet meer om ‘een huis van creativiteit’ te zijn. Wij willen onze opdrachtgevers allereerst helpen om maximale merkkracht en merkvoorkeur te ontwikkelen. Om die merkkracht vervolgens om te zetten in conversie, door met de expertise die wij in huis hebben alle relevante touchpoints tussen klant en adverteerder te optimaliseren. We zijn het enige bureau dat alle daarvoor benodigde capaciteiten in huis heeft. We hebben ‘digitaal’, ‘mobiel’ en ‘1-to-1’ geïntegreerd in het bureau, en we beschikken ook over DataBay – onze dochter met wie we effect analyseren en modelleren.

ONZE 360 GRADEN-AANPAK
Werken volgens de ‘360 graden’-aanpak is voor ons de standaard. Het gaat immers over het toepassen van een geïntegreerde strategie waarbij de klant centraal staat. Bij de ontwikkeling van een communicatievraagstuk gebruiken we de Customer Journey van McKinsey als uitgangspunt.

PRIJZEN
Cannes Lions 2015: 9 keer op de shortlist, 1 keer zilver en 4 keer brons behaald waarvan het zilver is behaald in de categorie Lions Health, twee maal brons in de categorie Media Lions en twee keer brons in de categorie Cyber Lions.

ADCN Lampen 2015: met 16 nominaties hebben we een gedeelde eerste plek voor het meest aantal genomineerde bureau van Nederland. Van deze nominaties hebben we er één kunnen verzilveren.

Bureau van het jaar tijdens de SpinAwards 2014.
Bureau van het jaar tijdens SAN Awards 2014.
Een zilveren en bronzen Effie.

SAN Accenten 2014: twee accenten in de categorie Dienstverlening. 
The people 9 10 11 12 13 14