Bijinnovatiedraaithetomdoen,nietompraten.

Spark Innovation

Bij DDB & Tribal Amsterdam hebben we een proces opgezet dat ‘Spark’ heet. Een bootcamp om ideeën voor producten, diensten en communicatie te ontwikkelen. We vragen onze klanten om een businessprobleem en we komen binnen 30 dagen met een oplossing. Niet alleen ideeën… we leveren een plan van aanpak, een werkend prototype, iets tastbaars.

Zo scheppen we kansen, treden we buiten de gebaande paden en bevrijden we de creativiteit. Dit is het levensbloed van zakelijke groei en het bouwen van een merk.

How werkt het?
Bij innovatie draait het om doen, niet om praten. We kunnen snel schakelen door de juiste talenten en stakeholders rondom een probleem te verzamelen. We nemen beslissingen in een samengesteld team, met leden van zowel bureau als klant. We hebben een scherpe focus, omdat we voor de duur van het project doen en denken als een start-up. We denken breed en diep na over het probleem, zonder kant-en-klare antwoorden in gedachten te hebben en zonder beperkingen op het soort oplossing dat raak kan zijn.

Er is geen hiërarchie, geen functieomschrijvingen, geen politiek. Wat er wel is: een team van mensen met één doel voor ogen en een volharding die geen grenzen kent.

Deze methodologie is gebaseerd op de principes van Lean Start-up en de productiemodellen van Agile – consumenten worden bij het hele ontwikkelingsproces betrokken, en veel processen lopen parallel om de doorlooptijd te verkorten. Het systeem is modulair en kan aangepast worden aan de individuele wensen van elke klant, en aan elk merk- of businessprobleem. Het is voor verschillende klanten met succes gebruikt, waaronder Heineken en TomTom.

Voor Heineken hebben we ‘igNITE’ gemaakt, een netwerk-bierfles die nu in productie gaat voor een beperkte uitrol in 2014. Heineken gebruikt het proces nu geregeld om zo een pijplijn van product- en diensteninnovaties te ontwikkelen.

We hebben een manier gevonden waarmee grote merken klein kunnen schakelen, en ideeën kunnen genereren met het tempo van een start-up.
1 2 3 4 5 6 7 8